Jollesektion

Välkommen till SBK:s Jollesektion!
Välkommen till en värld av jollesegling i Saltsjöbadens båtklubb! I Jollesektionen delar vi passionen för havet, vinden och friheten som jollesegling erbjuder. Vi arbetar aktivt för att göra seglingen tillgänglig, säker och rolig för alla i Saltsjöbaden. Oavsett om du redan äger en jolle eller drömmer om att göra det, vill vi göra det enklare för dig att njuta av seglingens glädje.

Vårt uppdrag: Vårt engagemang i Jollesektionen är drivet av en önskan om att förenkla och berika jolleseglingen i Saltsjöbaden. Genom ett samarbete med SBK:s styrelse anpassar vi klubbens anläggningar till att välkomna fler jolleseglare – från nybörjare till erfarna entusiaster.

Förbättringar på gång: Vi är i full färd med att förbättra tillgängligheten och säkerheten för alla jolleseglare. Vi inväntar svar från Nacka kommun angående bygglov och detta inkluderar bättre ramper samt nya och säkrare förvaringsplatser för jollar både på land och vid Klubbhuset. Håll ögonen öppna för uppdateringar och detaljer om detta spännande projekt!

Mustangsegelbåtar tillgängliga för medlemmar hos SBK: SBK erbjuder medlemmar möjligheten att låna mindre segelbåtar av modellen Mustang. Perfekt för både nya och erfarna seglare som vill spendera tid på vattnet. Vill du veta mer eller boka en segelbåt? Skicka ett mejl till .

Kommande event
Onsdagsseglingar: En särskild kategori för jollar med start den 15 maj, följt av regelbundna träningar och tävlingar fram till midsommar. Efter sommaruppehållet återupptas seglingarna i augusti.

Jollesegling utbildningsdag – 25 maj:
Delta i vår kostnadsfria utbildningsdag i jollesegling, perfekt för dig som vill fördjupa dina kunskaper och testa dina färdigheter i praktiska tävlingar. När: 25 maj, kl. 10:00 – 15:00 Var: Klubbhuset i Pålnäsviken. Tack vare klubbens stöd är dagen helt kostnadsfri. Erfarna seglare från KSSS kommer att vara på plats för att lära ut tekniker och tips inom jollesegling. Dagen avslutas med lite tävlingar där du får chansen att applicera nya kunskaper. Kom och upplev en dag fylld med segling och lärande. Vi ser fram emot att välkomna dig! Anmäl dig senast den 23 maj genom att mejla .

Kontakt och intresseanmälan
Engagera dig: Vi söker funktionärer, tränare och entusiaster som vill spela en aktiv roll i Jollesektionen. Efter utbildningen den 25 maj samlas vi för att diskutera sektionens framtid över en korvgrillning. Dina idéer och ditt engagemang är värdefulla för oss!

Bli en del av gemenskapen: Har du en jolle du älskar att segla eller vill du bidra till vår växande sektion? Mejla oss på  med information om din jolle och hur du skulle vilja engagera dig. Vi välkomnar alla bidrag och idéer som kan göra Jollesektionen ännu bättre.

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mattias Wallin och Robert Dybeck