Välkommen att bli medlem i SBK

Klubben är öppen för alla som vill bli medlemmar, men båtplats kan bara erbjudas dem som bor i Nacka kommun. Medlemmar har rätt att använda faciliteterna på Klubbholmen Sandhamnskobbarna i Ingaröfjärden där man också kan hyra en egen stuga. Medlemmar som har båtplats i klubben är skyldiga att gå ett hamntillsynspass per år. Medlemmar med båt debiteras även för arbetsplikt, som man återfår vid genomfört arbetspass.

Observera att det till brygg- och landplats kan vara flera års kötid. Just nu är det ca 5-8 års väntetid för ett större segelbåt vad gäller bryggplats. Svajboj finns tillgängligt omgående. Bryggplats för mindre motorbåt tar ca 2-4 år i kön. Utöver inträdesavgiften, som kommer till er mailadress som faktura, utgår det en årsavgift samt avgifter av olika storlek beroende på vilka av klubbens tjänster som nyttjas.
När ni beviljats som medlem och er betalning mottagits kommer ni få ett medlemsnummer. Observera att vi använder oss av aktiv kö för båtplatser, vilket innebär att du måste förnya din plats i kön i januari varje år.

Läs mer om avgifter här.

För att ställa sig i kö för båtplats, sjöbod, anmäla byte av båt och ändrade kontaktuppgifter se menyn Klubbinfo -> Anmälningsformulär.

Utträde ur klubben måste anmälas via e-post till . Eventuell klubbnyckel lämnar du enklast i ett kuvert i brevlådan på Klubbhuset. Märk med namn och medlemsnummer. Om du har en sjöbod, töm den, och meddela även det.

Medlemsansökan
ååååmmddxxxx

Uppgifter om huvudmedlem

Fyll i uppgifter om den huvudmedlem som medlemsskapet hör till